2 Temmuz 2013 Salı

Eminönü'nden Kapalıçarşı'ya

Eminönü, İstanbulKardeşim, kızım ve ben Tahtakale-Kapalıçarşı arasını gezmek üzere yola çıktık. Otobüsten Eminönü’nde inip, ara sokaklarda dolaşarak; takı, hediyelik eşya satan dükkanları gezdik. Tabii ki takı almadan çıkamadık. Tahtakale, Mercan derken Kapalıçarşı’nın Nuru Osmaniye Kapısı’na vardığımızda yorulup acıktığımızı  fark edip bir şeyler atıştırırken dinlendik.
Kapalıçarşı, İstanbulKapalıçarşı’nın sokak isimleri eskiden o sokaklarda üretim yada satış yapan esnaflardan alınmış. Birbirinden renkli, eski ve yeni eşyalar satan dükkanlar, lokantalar, kafeler, çeşme, cami ve atölyelerle dolu Kapalıçarşı ayrı bir dünya gibi. Biz de o dünyada rastgele sokaklara dalıp, kaybolarak, bak burada ne varmış diyerek saatlerce dolaştık. Arada  kahve molası vermeyi unutmadık.

Kapalıçarşı, İstanbul

Kapalıçarşı’nın Mahmutpaşa tarafından çıkıp geze geze Mısır Çarşısı’na doğru yürüdük. İstanbul’un en eski hanlarından olan Kürkçü Han, Büyük Valide Han gibi hanları gördük. Hediyelik eşya satılan Şark Han’ı dolaştık.
Yürümeye devam ederken burnumuza gelen nefis kahve kokusunu takip ederek meşhur kuru kahveci Mehmet Efendi’nin dükkanına ulaştık. Sıraya girip eve gider gitmez pişirmek üzere kahvemizi aldık ve Mısır Çarşısı’na girdik.

Mısır Çarşısı,İstanbulGelirleri ile Yeni Cami’nin bakımının yapılması için yaptırılan Mısır Çarşı’sında baharat kokuları eşliğinde dolaştık. Değme ressamların tablolarını aratmayan güzellikte düzenlenmiş aktarların vitrinlerini hayranlıkla izledik.

Ali Muhittin Hacıbekir, Eminönü,İstanbulKahve lokumsuz olmaz diyerek İstanbul’un en eski şekercisi Ali Muhittin Hacı Bekir’den lokum aldık. Hacı Bekir İstanbul’un 200 yıllık şekercisi.  Akide şekeri  ve lokumu geliştirerek tanıtan, yaygınlaşmasını sağlayan marka.
Hfız Mustafa, Eminönü, İstanbulKarşıdaki  şekercide de kahve içip lokum yedikten sonra eve dönmek için Yeni Cami’nin önüne geldik. Çok fazla kuş göremedik ama  kuş sesli düdüklerin sesini duyduk. Tekrar otobüse binip eve doğru yola koyulduk.
Tahtakale, Eminönü, İstanbul
Ankara’nın Suluhan’ı   buradaki ile karşılaştırılamaz. Evet  buranın adı Suluhan değil, burası İstanbul’daki Tahtakale. Hanlar ,takılar, nikah şekerleri ile dolu bir yer. Tabi bunlardan başka bir sürü şey de var. Ne ararsanız bulabilirsiniz. Biz burayı tam bir gün gezdik. Eve geldiğimizde saat akşamüstü altı idi. Geziye başladığımızda ise saat sabah ondu. Yani tam sekiz saat gezmişiz. Eve geldiğimizde ayaklarım biraz ağrıyordu. Ama o gün çok eğlendim. Eğer siz de giderseniz mutlaka ilginizi çekecek bir şeyler bulabilirsiniz ve çok eğlenirsiniz. Burada her yer rengarenk.
Tahtakale, Eminönü, İstanbulTahtakale, Eminönü, İstanbulBiz sekiz saat bir tek Tahtakale’yi değil aynı zamanda Kapalıçarşı’yı, Mısır Çarşısı’nı, hanların içini ve ara sokakları gezdik. Kendimi takı cennetine düşmüş gibi hissettim. Alışveriş merkezi gezmektense buraları gezip görmeyi tercih ederim. Çünkü buralar daha değişik ve ilginç . Hacı Bekir’in lokumları gerçekten mükemmel. Annemler tamamen kahve hastası olup orada kahve İçerlerken ben de bundan yararlanıp lokum yerken çok keyif aldığımı söyleyebilirim.
 Şimdi Tahtakale'den bahsedip Mısır Çarşısı ve Kapalıçarşı'dan bahsetmemek olmaz.
Kapalıçarşı'da neredeyse en çok gördüğüm şey kuyumculardı. Mısır Çarşısı'nda ise en dikkatimi çeken şey daha doğrusu burnumun en dikkatini çeken şey baharat kokularıydı.