16 Temmuz 2013 Salı

Kız Kulesi



Kız Kulesi, İstanbulKız Kulesi, İstanbulKız Kulesi'ne gitmeyi gerçekten çok istiyordum ve sonunda gittik.
O gün annemle teyzemlere gitmiştik, Beşiktaş'a. Öğlen yemekten sonra annem ve teyzem bir yere kahve içmeye gideceğimizi söylediler, meğer Kız Kulesi'ne gidecekmişiz. Beşiktaş'tan vapurla Üsküdar'a geçip biraz     yürüdükten sonra Kız Kulesi vapuruna bindik. 
Kız Kulesi, İstanbulKız Kulesi, İstanbul                                                                                                 Kız Kulesi'ni gördüğüm anda bayıldım. İçerisi ve manzarası da çok güzeldi. Kız Kulesi'nden Sarayburnu'nu, Topkapı Sarayı'nı, Dolmabahçe Sarayı'nı, Boğaziçi Köprüsü'nü ve boğazı gördüm. İnanın Kız Kulesi'nde boğazı koklamak çok güzeldi. İstanbul'da boğazı koklayacağım ve Ankara'da denizi özledikçe burayı hatırlayacağım. Kayalıklardan azıcık yosun alıp teyzemin verdiği minik kutuya koydum, babama     koklatmak için.

Kız Kulesi'nde kahve, İstanbul Bu arada annemle teyzemin içtiği kahve çok güzelmiş. Ben kahve içmediğim için Ice tea içtim.

Kız Kulesi, İstanbulKız Kulesinden Kabataş'a oradan da Beşiktaş'a giderek Kız Kulesi gezisini bitirdik. Benim Kız Kulesi hakkında bilmediğim fakat öğrenince şaşırdığım ve ilgimi çeken bir kaç bilgiyi sizinle paylaşmak istedim. Kız Kulesi'nin 42 tane penceresi olması, 2500 yıllık bir tarihe sahip olması, seyir terasına 87 basamakla çıkılabilmesi gibi.

Kız Kulesi, İstanbul
Kız Kulesi, İstanbulDüşünsenize 2500 yıl az bir zaman değil ve Kız Kulesi bu 2500 yılda aşklara, ayrılıklara, savaşlara, efsanelere, sultanlara ve daha bir çok şeye tanıklık etmiştir. Bir insan bu olayları göremez, görmek için 2500 yıl yaşaması gerekirdi ki bu da imkansız bir şeydir.
Kız Kulesi, İstanbul