25 Şubat 2014 Salı

Oyuncak Müzesi



Oyuncak Müzesi, Ankara
Oyuncak Müzesi, AnkaraOyuncak müzesi; Ankara, İstanbul, İzmir ve Antalya'da var. İstanbul'daki Sunay Akın'ın, onu daha önce gezmiştik. Ankara'dakini yeni gezdik ve ondan söz edeceğiz.
Oyuncak Müzesi, AnkaraOyuncak Müzesi, AnkaraAnkaray' dan Kurtuluş istasyonunda inip, Hukuk Fakültesi'ne doğru yürüdük. Hukuk Fakültesi' nin yanından Ankara Üniversitesi Cebeci Kampüsüne girince müze; Eğitim Fakültesi' nin giriş katında. Gitmeden önce arayıp (0.312.3633350-3212)  randevu almak gerekiyor.Hafta içi, saat 10.00-12.00 ile 14.00-17.00 arasında gezilebiliyor.

Oyuncak Müzesi, AnkaraMüze, Prof. Bekir Onur'un çalışmaları ile 1990 yılında açılmış. Küçük ama sizi çocukluğunuza alıp götürecek kadar zengin. Ben; bundan benim, şundan ablamın/kardeşimin vardı, şöyle oynardık diyerek gezdim. İçimden onlarla oynamak geldi ama  hepsi vitrinde. Aklınıza gelen her çeşit; tahta, teneke, kağıt, plastik, tel, yumuşak oyuncak var. Tabii şimdiki çocuklarınkilere göre oldukça sade ve basit. Ama aslolan hayal gücünü kullanmak değil mi? Fotoğraflar daha iyi anlatır diyerek.....
Oyuncak Müzesi, Ankara

Oyuncak Müzesi, AnkaraOyuncak Müzesi, AnkaraOyuncak Müzesi, AnkaraBen küçüklüğümden beri oyuncakları çok severim. Annem de bunun üzerine beni, Ankara’daki oyuncak müzesine götürdü. Ben bu müzeyi çok sevdim çünkü oyuncaklarla doluydu, adı üstünde oyuncak müzesi. Buradaki bebeklerin bir çoğu bana basit geldi. Çünkü bizim bebeklerimiz neredeyse canlı gibi. Fakat bu bebeklerin de ayrı bir güzelliği vardı. Bana sorarsanız bu müze anne ve babalarımıza daha ilginç gelebilir çünkü çocukluklarında oynadıkları birkaç oyuncağı burada görebilirler.