4 Şubat 2014 Salı

Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezi


Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraDün, annem beni Armada Alışveriş Merkezi'ndeki Çocuk müzesi ve Bilim Merkezi'ne götürdü . Ben; buradaki 1. , 2. ve 3. olmak üzere 3 keşif alanına ayrılmış müzenin 2. keşif alanını gezdim . Her keşif alanında 4-5 tane konu var ve her keşif alanının da konuları farklı . Bu keşif alanlarında 1.30 saat kalıyorsunuz ve eğer zevkleriniz bana biraz benziyorsa çok eğleniyorsunuz . Benim girdiğim keşif alanının konuları trafik, denizcilik ve korsan, şantiye ve ayna labirenti idi. Girmeden önce en merak ettiğim konular ; denizcilik ve korsan ile ayna labirentiydi. Girdikten sonra da en eğlendiğim etkinlik ayna labirenti oldu .
Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraÇocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraTrafik konusunda ben biraz sıkıldım . Fakat bir koni gibi olan tek kişilik bir alete bağdaş kurarak oturup  koninin yanlarına tutunuyorsun ve kendi kendini döndürüyorsun . Bu alette  çok eğlendim .

Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraŞantiye konusunda ise verilmiş bir tahta evin duvarlarını sünger tuğlalarla örüyorsun ayrıca bu evin su tesisatını yapıyorsun . Bu da çok eğlenceliydi . Fakat sünger tuğlaların devrilmemesi yani evin duvarlarının yıkılmaması için tuğlaları dikkatli koymamız gerekiyor .
Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraÇocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraDenizcilik ve korsanlar bölümünde korsanların hazinelerini gördük. Sahilden tahta bir gemiye geçmek için bir köprü yaptık ve kendi belirlediğimiz bir senaryoyu canlandırdık yani drama yaptık. Bu bölümde ilgimi en çok korsan hazineleri çekti .

Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraÇocuk Müzesi ve Bilim Merkezi, Armada, AnkaraEn eğlenceli ve en ilginci olan ayna labirenti ise adından belli olduğu gibi bir labirentti . Labirentteki karışık sütunların aralarına ayna konmuştu . Ellerini tutarak aynalara çarpmadan çıkış yolunu bulmaya çalışıyorsunuz . Aynı zamanda kırılma , yansıma ve derinlik kavramlarını öğreniyorsunuz ve çıkış kapısını çıkış kapısını bulmaya çalışıyorsunuz bulduğunuzda ise sonsuzluk veren bir şeyle karşılaşıyorsunuz . Herkese iyi eğlenceler!
Müze sadece çocuklar için olduğundan ben gezemedim. Siz büyüksünüz dediler!!! Ben de sizin gibi okuyucuyum bu kez.