11 Mart 2014 Salı

kitap3- Sanat Kitabevi

Sanat Kitabevi, sahaf, AnkaraSanat Kitabevi, sahaf, AnkaraAtatürk Bulvarı' ndan Kızılay'a doğru yürürken bazen Sanat Kitapevi'ne uğrarım. Bulvardan Akay Caddesi'ne dönüp oradan  Esat Caddesi'ne doğru yürürken Dedeman  Hotel'i geçtikten sonra tam karşıdaki Hacı Yolu Sokak' taki Sanat Kitabevi; eskiden Karanfil Sokak'taymış, kurucusu Ahmet Yüksel, 1986 yılında kurulmuş bir sahaf. Kitabevi altı ayda bir, her sayıda farklı bir konuyu işleyen Kebikeç isimli bir dergi yayınlıyor ve yılda bir kez de eski kitap mezadı düzenliyormuş. İnternet adresinden de alışveriş yapılabiliyor ama ben kağıdın kokusunu sevenlerden olduğum için kitapların arasında dolaşıp bakınmayı seviyorum. Her zaman açık olmuyor ama olsun yolunuz düştüğünde şansınıza açıksa girersiniz. Kitaplar, dergiler, efemera denen fotoğraf, kartpostal, harita vb. yaşama ait her türlü eski belge bulunabilir. Araştırmacılar elbette çok daha iyi ve bilinçli faydalanıyordur, benimki sadece hobi.
Fazıl Say, İlk ŞarkılarFazıl Say, Uçak Notları En son gittiğimde Fazıl Say'ın Uçak Notları isimli kitabını aldım ve keyifle okudum. Ben bestecinin kitap yazdığını bilmiyordum, meğer iki kitabı daha varmış. Çok sık yaptığı uçak yolculuklarında sıkıntıyla aldığı notları biraraya getirerek bu kitabı yazmış. Kitapta; uçak yolculukları, gittiği yerler, hayatı ve tabii ki müzik var. Ünlü besteciler, eserleri, müzik eğitimi, genç çalgı solistlerimiz, pop müziği ve bunlar hakkındaki düşünceleri. Bu arada Fazıl Say'ın, ünlü şairlerimizin şiirlerini besteleyerek ve Serenad Bağcan'ın vokali ile çıkardığı İlk Şarkılar isimli Cd çok güzel ( ailece çok sevdiğimiz, kızımın hayran olduğu bir çiftin bize hediyesi olduğu için daha da güzel).
İpek Ongun, Rick Riordan
Benim güzel kızım da boş durmuyor elbette. Okul ve derslerin yanında kitap okumaya devam. Bu ara sınavlardan bunaldığı için yazamadı ama okuyor. Rick Riordan'ın,  Percy Jackson ve Olimposlular isimli bir dizi kitabının birincisini ( Şimşek Hırsızı) bitirdi, ikinciye ( Canavarlar Denizi ) başladı. Bir taraftan da İpek Ongun'un kitaplarını okuyor. Onlar da seri halinde devam ediyor. Bir Genç Kızın Gizli Defteri'ni okudu. İki seriyi dönüşümlü okuyor, biri macera diğeri ders vericiymiş, ikisini de çok sevmiş, böyle okumak daha güzelmiş.