6 Ağustos 2013 Salı

Tatil

Ville Del Mar, Küçükkuyu, ÇanakkaleVille Del Mar, Küçükkuyu, ÇanakkaleVille Del Mar, Küçükkuyu, ÇanakkaleBirkaç yıldır aynı bölgeye tatile gidiyoruz. Geçen yıl Çiçekli Bahçe'de kalmıştık, bu yıl  Villa  Del Mar'da kaldık. İkisi de Küçükkuyu-Assos arasında, Kaz Dağları'nın yanıbaşında, yeşillikler içinde, sakin, şirin, küçük yerler. Deniz buz gibi ama tertemiz. Yiyecekler nefis. Odalar temiz. Sahipleri ve çalışanlar sıcakkanlı, ilgili ve güleryüzlü. Etraf zeytin ağaçları ile dolu. Çiçekli Bahçe pansiyon havasında, odalar ufak. Villa Del Mar daha otel havasında, odalar da daha büyük, ortak alanlar da daha geniş. Çiçekli Bahçe'deki ev yapımı çeşit çeşit reçelleri ve beş çayındaki kurabiyeleri hiç unutmadık. Villa Del Mar'ın da maskotu haline gelmiş olan sevimli köpeği unutulmaz. Biz her ikisinden de dinlenmiş ve memnun bir şekilde ayrıldık.
Çobanöz, Havran, BalıkesirÇobanöz, Havran, BalıkesirÇobanöz, Havran, BalıkesirÇobanöz, Havran, BalıkesirGiderken bir an önce denize atlamak hevesiyle sayıca az ve kısa molalarla yetindik ama  dönüşte sık sık mola verdik. Akçay'dan Dökmecioğlu'nun zeytinyağlarını yüklenip, Havran'da Çobanöz'e uğrayıp; zeytin, peynir, tarhana gibi yöresel ürünlerden aldık. Eskiden yol Havran'ın içinden geçerdi, Çobanöz'ün eski yerinden alışveriş yapıp tam karşıdaki kuruyemişçiden de Havran leblebisi alırdık. Şimdi yol üzerindeki yeni yerine uğradık. Tabi orada leblebici yoktu.  Gözümüze çarpan hoş detayları paylaşalım istedik.

Susurluk Tostu ve Ayranı
Karacabey soğanıSusurluk'tan geçilir de Susurluk tostu yiyip Susurluk ayranı içmeden olur mu? Sargın'ın Höşmerim'ini de unutmayalım. Tost ve ayran için bizim tercih ettiğimiz yer Susurluk Belediyesi'nin tesisleri. Balıkesir'in gelin domatesi, Karacabey'in soğanı, kavunu derken pazara giden köy minibüsü gibi yola devam ettik. Onca yoldan sonra aldıklarımızı eve taşımak zor gelince suratımız asılsa da kahvaltı masası hazırlayıp tatlarına bakınca keyfimiz tekrar yerine geldi.