16 Eylül 2014 Salı

Aqua-Vega


Bir alışveriş merkezinde içinde yüzlerce balık bulunan bir akvaryumun varlığını duyduğumda pek de inanmadım. Fakat öyle bir yer varmış (Ankara'da Nata Vega AVM de). İçeri girdiğimde kendimi balıkların arasında, sualtında gibi hissettim. Akvaryumlarda çeşit çeşit balıkların dışında; deniz yıldızı, deniz yılanı, ıstakoz, köpek balıkları ve farklı deniz canlıları bulunuyor. 
En ilgimi çekenlerden başlamak gerekirse, deniz yıldızlarına kendimi bildim bileli hayranım. Bu yüzden akvaryumdaki deniz yıldızlarını da çok sevdim. Palyaço balığı deyince aklımıza ilk Nemo'nun filmi gelir. Palyaço balıklarını görünce benim de aklıma ilk gelen Nemo oldu. Çok şirinler. Palyaço balıklarının beraber yaşadığı deniz canlıları da onlar kadar renkli ve güzellerdi. Bir de daha önce hiç görmediğim ve duymadığım bir hayvan ilgimi çekti, Atnalı Yengeci. Bana ilginç gelen özelliği dinazorlardan bile daha önce varolmuş olmasıydı. Yaşayan fosillere örnekmiş. Yemek yemeden bir yıl yaşayabilirmiş, kanı mavi renkliymiş ve bir örümcek türüymüş. Bunları gördükten sonra cam bir tünele giriyorsunuz ve üzerinizden, yanınızdan köpekbalıkları, vatoslar ve daha bir çok balık geçiyor. Çok hoş bir his.