7 Ağustos 2014 Perşembe

Nostalji

Karamürsel, günbatımıKaramürsel-Yalova Termal
Zümrütkent, Karamürsel, İzmitÇocukluğumda yıllarca gittiğimiz bölgeye gidip dolaşmak beni o zamanlara götürdü. Onlarca sene her yaz Karamürsel'deki yazlık evimize giderek hem denize girer hem de çevreyi gezerdik. Değirmendere'den Yalova'ya kadar sahil boyunca dura geze düşüne gittik. Benim için güzel bir geçmişe yolculuktu. Yolun sağ tarafında yazlık evler, sol tarafta da bahçeler vardı. Şimdi bahçeler çook azalmış, her yer bina dolmuş, iş yerleri-atölyelerle meskenler birbirine karışmış. Eskiden de biraz öyleydi ama ben çocuktum hem de bu kadar değillerdi. Sanırım İzmit Körfezi çevresi hep böyle. Yazık etmişiz o bahçelere, hala tatlarını unutamadığım ''Şekerli'nin'' (hep şekerlim diyerek konuşan, bahçesinden topladığı meyveleri satan hanım) şeftali, erik, elma ve incir ağaçlarına. 
Yalova Atatürk Köşkü, Termalsimit dolma, KaramürselDeğirmendere sahilinde biraz yürüyüp oradan Karamürsel'e geçtik. Sahilde yürüyüş sonrası çay bahçesinde oturduk, eskiden de böyle yapardık diyerek. Dinlendikten sonra; bahçeler, seralar, kağıt fabrikası, iplik fabrikası derken son durak Yalova Termal. Yol üstünde geçmişte bizim olan evi görüp, bahçede, sahilde fotoğraf çekmeden geçemedim elbette. Eski tanıdıklardan biri var mı diye balkonlara ve pencerelere de bakmadım değil yani. Hey gidi Zümrüt Kent hey! Nevzat amca, Kıymet teyze, Coşkun bey, Belkıs teyze...Yol boyunca sık sık görülen ekmek fırınlarından ekmek almadan olmaz. Simit dolma da alıp annemin nasıl yaptığını kızıma anlattım, siz de merakta kalmayın. Canım annem, poğaça büyüklüğünde kesip arasına peynir-maydanoz koyup yumurtaya bulayıp kızartırdı. Alıp götürsem yine yapar mı?
Yalova, TermalYalova, Termal Termal'de aynı köşelerde ortancalarla fotoğraf çektirip, geçmişe dalıp, epeydir kapalı olan Yalova Termal Atatürk Evi'ni gezdik.
Yalova, TermalYalova, TermalAnnem ve babam Termal'e gideceğimizi söylediklerinde orada ne görebiliriz ki diye düşündüm. Ama sadece basit banyo-havuz değilmiş. Canlı ağaç müzesi olan Termal'e basit diyemem, orada yerli tür ağaç adedi yaklaşık 1039 ve yabancı tür ağaç adedi yaklaşık 805. Yani bir orman gibi. Aynı şekilde ortancalar ve diğer çiçekler de ağaçlar kadar güzel. Bir de orada Atatürk'ün yılda yaklaşık üç ay kaldığı köşk var. Toplam 11 oda ve 3 salon bulunana evde Atatürk'ün ve manevi kızlarının odaları var. Köşk iki katlı ve çok güzel. Köşkün her camından farklı bir manzara görebilirsiniz, ormanın içinde gibi.