7 Mayıs 2013 Salı

Mektup



Pul albümü, hatıra defteriBir şey haber vermek, bir şey sormak veya istemek için, birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kağıt ( TDK Türkçe Sözlük).  Şimdi yerini mail, mesaj, twet, face aldı.

Üniversitede öğrenciyken kuzenlerimle, öğrencilik yıllarım bittikten sonra da birkaç üniversite arkadaşımla mektuplaşırdık. Ortaokul-lise yıllarında ise İngilizce öğretmenimizin yardımı ile bir İngiliz bir de Alman öğrenci ile mektuplaşmıştım. Onlar yeni bir dil öğrenirken geliştirme çabalarıydı. Ama kuzenler ve arkadaşlarla mektuplaşmalar yaşadıklarımı paylaşmak, dertleşmek ve sohbet etmekti. Ne yazık ki o alışkanlığı kaybettik. Okul yıllarından kalan hatıra defterlerimi saklıyorum ama mektupları atmışım. Keşke saklasaymışım. Yıllar sonra o mektupları tekrar okumak ne keyifli olurdu kim bilir. O zamanki sıcaklığı, samimiyeti bu günkü ben nasıl yorumlardım acaba ?

Canım Erdalım Sevgili Babacığım, Can DündarMektup ve mektuplaşmak nereden mi aklıma geldi? Geçen hafta okuduğum Can Dündar'ın ''Canım Erdalım Sevgili Babacığım'' isimli kitabından. Eğitim için Amerika'ya giden Erdal İnönü ile İsmet İnönü'nün birbirlerine yazdıkları mektuplardan oluşuyor. Baba oğulun dostça, sevgi dolu satırları arasında dönemin olaylarından ip uçları da buluyorsunuz. 1950 yılı seçimlerine denk gelen mektuplardaki tek parti döneminin sona ermesinde yaşananları anlatışları ve değerlendirmeleri çok güzel. Seçimlere katılımın çok olmasının, dünyaya olaysız iktidar partisi değişimini göstermenin zafer olduğunu söylemek gerçekten takdire değer.



Can Dündar her zamanki belgeselci titizliğiyle baba oğulun mektuplarını bir araya getirmiş. Çok keyif alarak okudum. Erdal İnönü ile söyleşilerinden oluşan ''Anka Kuşu'' isimli kitabını da okumaya karar verdim.
Kızlarıma Mektuplar, Emre KongarAynı tarzda değil ama, yıllar önce okuduğum başka bir kitaptan söz etmeden bitiremeyeceğim. Emre Kongar'ın ''Kızlarıma Mektuplar'' isimli kitabı. Emre Kongar,  farklı konu başlıklarıyla kızlarına hitaben yazdığı mektuplarla tüm gençler ve anne babalara düşüncelerini aktarıyor.

Ben tabletimde oyun oynamayı ve müzik dinlemeyi çok seviyorum. Oyunlar derken; Subvay Surfers, Temple Run, Fruit Nija veye Angry Birds. Bunlar çok güzel oyunlar. Müzik dinlemek derken de; Hush Hush, One Direction, Justin Bieber, Shakira, Nosa, Balada veya Türkçe isterseniz Nil Karaibrahim.Bu şarkıları ben seviyorum ama annem hoşlanmıyor. Ona bir şey ifade etmiyormuş. Bu müzikler onun başını ağrıtıyormuş. Ama bence çok güzeller, haa bir de sözleri kötüymüş, anneme göre.