24 Aralık 2013 Salı

Hamamönü


Hamamönü, AnkaraHamamönü, AnkaraHamamönü; Ankara'nın Altındağ ilçesinde, Talatpaşa Bulvarı çevresinde, Hacettepe Üniversitesi Hastanesi'nin hemen arkasında yer alıyor. Talatpaşa Bulvarı'ndan yada Hacettepe Üniversitesi Hastanesi yakınından geçen  toplu taşıma araçlarıyla veya Ankarayla Dikimevi'nden biraz yürüyerek ulaşılabilir.
Hamamönü, Ankara Ankara'nın kale dışındaki ilk yerleşim yerlerinden. Adını Oğuz Türkleri döneminde yapılan hamamdan almış. Sokaklarda dolaşıp, kafelerden oturmanın yanında; Karacabey Hamamı, saat kulesi, Taceddin Sultan Cami, Mehmet Akif Ersoy Müzesi ve parkı görülebilir.



Hamamönü, AnkaraHamamönü, AnkaraEvlerin bir kısmı restore edilmiş, bir kısmının da sadece yola bakan cephesi restore edilerek çevreye uyumu sağlanmış ve mesken olarak kullanılıyor. Tamamen restore edilenler genelde kafe olarak çalışıyor.

Hamamönü, AnkaraHamamönü, Ankaraİlk gittiğimde kafe sayısı daha azdı ve birkaç mahalle esnafı vardı. Son gidişimde yabancı isimli kafe sayısı ve sokaktaki masa sayılarının artması beni rahatsız etti. İlk görmenin heyecanıyla mı daha çok beğenmiştim bilmiyorum ama bu fazlalık beni sıktı, her yer birbirine benzemek zorunda mı diye düşündürttü ve bana Alaçatı'yı hatırlattı.

 Hemen o sokaktan çıkıp daha sakin olan Sanatçılar Sokağı'na girdim. Orada restore edilmiş evlerde sanat atölyeleri var. Sergiler ve kurslar da düzenleniyor. Meydanın ortasında oturup, Hanımeli Çay Evi'nden kahve içip etraftaki ayrıntıları izlemek çok keyifli. Şehrin gürültüsü ve koşuşturmacasından uzakta, bu evlerde kimler oturmuş, ne hayatlar yaşanmış gibi düşüncelere dalıp gidiyorsunuz.
19.yüzyıl Ankara'sında dolaşıyormuş hissini yaşatan, hoş zaman geçirten, eski mahalle kültürümüzün daha insanca olduğunu düşündürten, projeyi yapanların elina sağlık dedirten bir yer.